Tworzenie opisów SEO friendly – miniprzewodnik

Jednym z wielu zabiegów, prowadzących do skutecznej sprzedaży, jest właściwe redagowanie opisów produktów. Właściwe czyli SEO friendly czyli zgodne z zasadami SEO. Dzięki zawartym w artykule 4 poradom, ich pisanie będzie znacznie łatwiejsze.

  1. Wyróżniaj ważne funkcje

Wbrew utartemu przekonaniu, ludzie lubią czytać. Ale to co ich interesuje, a jedną z najbardziej interesujących rzeczy są przedmioty, na które zamierza się wydać pieniądze. Dlatego konsumenci czytają opisy produktów w sklepach internetowych i kierują się nimi podczas podejmowania decyzji o zakupie. Jednak nie zawsze mają czas na długie zastanawianie się i czytanie obszernych opisów. Raczej skanują oni tekst w poszukiwaniu najważniejszych informacji o interesującym produkcie. Warto więc zastosować wyróżnienie w opisie najważniejszych cech i funkcji danego przedmiotu. Można więc je wymienić jedna pod drugą i wyróżnić, ujmując w kolorowy prostokąt. Należy jednak pamiętać o tym, że taki spis nie może zastępować samego, długiego opisu. Ma to być tylko wyróżnik dla osób spieszących się i ewentualne wizualne urozmaicenie samego opisu.

  1. Miej pełną wiedzę o produkcie

Każdy sprzedawca powinien wiedzieć jak najwięcej o sprzedawanym asortymencie i chętnie się tą wiedzą dzielić z potencjalnymi klientami. Dlatego też opisy produktów, które mają być SEO friendly, nie mogą być zdawkowe. Powinny udzielać jak największej ilości informacji, zarówno ogólnych, jak i szczegółowych. Poza tym musisz wiedzieć, jakie cechy produktu są najważniejsze dla Twojej grupy docelowej klientów. Przed przystąpieniem do tworzenia opisów produktów SEO friendly powinieneś poznać cel i sposób użytkowania, w miarę możliwości samemu wypróbować produkt, wyróżnić najważniejsze jego cechy dla grupy docelowej, poznać wszystkie szczegóły techniczne. Przeprowadź też własny research dotyczący produktu oraz potrzeb klientów jakie z nim wiążą.

  1. Zdefiniuj grupę docelową klientów

Możesz mieć wysokiej jakości towary, ale ich sprzedaż nie będzie dobra, jeśli nie będziesz wiedział, kto najbardziej ich potrzebuje. Ci klienci, którzy ich najczęściej poszukują, są Twoją grupą docelową. To do niej masz kierować swoje opisy produktów. Każda grupa posiada swoje charakterystyczne cechy, które determinują styl tworzenia opisów tak, aby były SEO friendly. Porady dotyczące tego, jak to dokładnie zrobić, znajdziesz na profesjonalnych blogach. Pamiętaj, że gdy będziesz wiedział, kim są Twoi główni klienci, redagowanie opisów będzie znacznie prostsze.

  1. Używaj zrozumiałego języka

Prowadząc sklep internetowy nigdy nie wiesz kto go odwiedzi. Niezależnie od branży, Twoimi potencjalnymi klientami są zarówno laicy, jak i profesjonaliści. Twoim zadaniem jest, takie tworzenie opisów produktów SEO friendly, które będą zrozumiałe dla obu tych kategorii klientów. Dlatego musisz pisać w sposób jasny i zwięzły. Nie musisz obawiać się utraty statusu fachowca i znawcy. Skomplikowane terminy, jak i zawodowy żargon zostaw na koniec opisu. Specjalistyczne słownictwo wiąże się najczęściej ze szczegółami a z nimi najlepiej zaznajomić klientów później. Najpierw trzeba im wyłuszczyć najważniejsze cechy produktu w sposób konkretny i zrozumiały.

Recommended For You

About the Author: ilawa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *